Ozubnicové lokomotivy našich drah

Ozubnicové lokomotivy našich drah
Autor Vladislav Borek , Radko Friml
Jazyk: Česky
Vazba: vázaná
Počet stran: 324
Rok vydání: 2014
Běžná cena: 900 Kč
Sleva: 24%
Naše cena: 685 Kč
Skladem
Přidat do košíku
NÁŠ TIP: Zaplatím, až knihu doma otevřu (platbu naleznete v košíku)
Když nyní objednáte,
pozítří (PÁ) doručíme
Nakladatel: Corona
EAN: 9788086116693
ISBN: 978-80-86116-69-3
Kód D0244594

V roce 2011 uběhlo již padesát let od chvíle, kdy v horách na kolejích s ozubnicí bylo prvně slyšet dunivý zvuk motorových ozubnicových lokomotiv řady T 426.0, vyrobených lokomotivkou SGP ve Vídni-Floridsdorfu. Nové lokomotivy byly v okamžiku zrodu světovým unikátem. Zároveň to však byly časy, kdy byla motorizace ČSD prakticky stále na začátku, a tyto konstrukčně poměrně složité lokomotivy přišly do podmínek parního provozu. Počáteční problémy s jejich uvedením do provozu byly postupně překonány, a tak pro železničáře posléze znamenaly podstatné ulehčení služby. Cestujícím pak přinesly kulturnější cestování. Na trati Tanvald– Kořenov – Harrachov zůstaly tyto stroje, později označené řadou 715, v pravidelném provozu do roku 1988. Jedna obdobná motorová lokomotiva, jako byly ty pro ČSD, byla dodána také rakouským drahám ÖBB a tři další závodní dráze železáren v maďarském Ózdu. Ze všech těchto strojů se dochovaly dodneška pouze dva – T 426.001 a T 426.003. Knížka, kterou čtenář právě drží v ruce, obsahuje technický popis motorových „zubaček“ SGP a představuje jejich provozní osudy v Československu, resp. Rakousku a Maďarsku. Líčení cesty k motorovým ozubnicovým lokomotivám řady T 426.0 je zde pojato na pozadí historické snahy o racionalizaci a někdy i jen prosté udržení provozu na technicky složitých ozubnicových tratích. Čtenář tu tedy najde i alespoň základní informace o ozubnicových drahách na území bývalé rakousko-uherské monarchie, o jejich hnacích vozidlech i továrnách, jež je zkonstruovaly a vyrobily. Monografie připomene důležitá fakta z historie ozubnicových tratí na území dřívějšího Československa, zejména se bude věnovat trati Tanvald – Kořenov. Samostatnou kapitolu mají vyhrazenu parní ozubnicové lokomotivy řad 403.5 a 404.0. Technický popis je zde doplněn i nově zjištěnými skutečnostmi z jejich provozu. V neposlední řadě má být tato publikace také vzpomínkou na lidi, kteří se v minulosti o lokomotivy řady T 426.0 jakýmkoliv způsobem zasloužili nebo o ně pečovali, a poděkováním skupině tanvaldských železničářů, kteří dbají o zachovalé muzejní stroje a díky nimž se lze s motorovými „zubačkami“ setkat stále v činné službě, a nikoli jen na stránkách publikací, jako je tato. 162 barevných a 246 černobílých fotografií a reprodukcí, 38 výkresů, diagramů a schémat, výkres v A1.

Způsob dopravy Cena Kdy zboží obdržím?
Osobní odběr zásilkovna Osobní odběr zásilkovna
Více než 200 poboček po ČR
79 Kč* Pozítří (PÁ)
Balík do ruky Balík do ruky 89 Kč* Pozítří (PÁ)
Balík na poštu Balík na poštu 79 Kč* Pozítří (PÁ)
PPL v České Republice PPL v České Republice 129 Kč* Pozítří (PÁ)
PPL na Slovensku PPL na Slovensku 400 Kč* 10.10.2022 (PO)
* K objednávce bude připočteno balné ve výši 10 Kč, cena za dobírku není zahrnuta v ceně.

Uvedené ceny jsou včetně DPH
Způsob platby Cena
Twisto Twisto ZDARMA
Hotově na pobočce zásilkovna Hotově na pobočce zásilkovna 25 Kč
Bankovním převodem předem Bankovním převodem předem ZDARMA
Dobírka Dobírka 35 Kč
Více než 1400 míst k odběru Více než 1400 míst k odběru

Vyzvedněte si svou objednávku na jedné z více než 200 poboček zásilkovny. Pomocí formuláře nebo mapy vyberete jedno z výdejních míst a zboží si vyzvednete třeba cestou z práce. Zaplatit můžete předem, případne přímo na pobočce.

Nejlepší ceny dopravy
Česká pošta PPL Zásilkovna
89 Kč 129 Kč 79 Kč

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace