Mid-Century Ads. 40th Anniversary Edition

Mid-Century Ads. 40th Anniversary Edition
Autor Steven Heller , Jim Heimann
Jazyk: anglicky, francouzsky, německy
Vazba: vázaná
Počet stran: 512
Rok vydání: 2023
Běžná cena: 749 Kč
Sleva: 17%
Naše cena: 624 Kč
Nyní nedostupné
Nakladatel: TASCHEN
EAN: 9783836591478
Kód DN00499650

Sit back with this anthology of ads and zoom back in time to the height of American postwar consumerism, when real life Don Drapers labored day and night to sell everything from girdles to guns. This panorama of midcentury marketing paints a fascinating portrait of the 1950s and ’60s, high in color, crisp fonts, and sexy, carefree capitalism.

 

Advertising for the space age

Gleaned from thousands of images, this book offers the best of American print advertising in the age of the “Big Idea.” From the height of American consumerism, bold and colorful campaigns paint a fascinating portrait of the 1950s and ’60s, as concerns about the Cold War gave way to the carefree booze-and-cigarettes capitalism of the Mad Men era.Digitally remastered for optimum reproduction quality, the ads burst with crisp fonts and colors, as well as a sexy sense of possibility, beguiling their audience to buy everything from guns to girdles, cars to toothpaste, air travel to home appliances. At turns startling, amusing and inspiring, this panorama of midcentury marketing is at once an evocative period piece and a showcase of design innovation and advertising wit.

 

The contributing author

Steven Heller has produced over 200 books on visual communication and published countless articles in international design magazines. Currently he is cofounder and cochair of the MFA Design program at the School of Visual Arts, New York.

The editor

 

Jim Heimann is the Executive Editor for TASCHEN. A cultural anthropologist, historian, and an avid collector, he has authored numerous titles on architecture, pop culture, and the history of Los Angeles and Hollywood, including TASCHEN’s Surfing, Los Angeles. Portrait of a City, California Crazy, and the All-American Ads series.

 

Mid-Century Ads. 40th Ed.Hardcover, 15.6 x 21.7 cm, 1.11 kg, 512 pages

ISBN 978-3-8365-9147-8

Edition: English, French, German

Způsob dopravy Cena
Osobní odběr zásilkovna Osobní odběr zásilkovna
Více než 200 poboček po ČR
69 Kč*
Balík do ruky Balík do ruky 79 Kč*
Balík na poštu Balík na poštu 79 Kč*
PPL v České Republice PPL v České Republice 95 Kč*
PPL na Slovensku PPL na Slovensku 199 Kč*
* K objednávce bude připočteno balné ve výši 10 Kč, cena za dobírku není zahrnuta v ceně.

Uvedené ceny jsou včetně DPH
Způsob platby Cena
Twisto Twisto ZDARMA
Hotově na pobočce zásilkovna Hotově na pobočce zásilkovna 39 Kč
Bankovním převodem předem Bankovním převodem předem ZDARMA
Dobírka Dobírka 39 Kč
Více než 1400 míst k odběru Více než 1400 míst k odběru

Vyzvedněte si svou objednávku na jedné z více než 200 poboček zásilkovny. Pomocí formuláře nebo mapy vyberete jedno z výdejních míst a zboží si vyzvednete třeba cestou z práce. Zaplatit můžete předem, případne přímo na pobočce.

Nejlepší ceny dopravy
Česká pošta PPL Zásilkovna
79 Kč 95 Kč 69 Kč

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace